論文発表

合計20 件
▼カテゴリで絞り込み

  • 論文誌

    Yuta Kageyama, Daisuke Iwai, Kosuke Sato “Efficient Distortion-Free Neural Projector Deblurring in Dynamic Projection Mapping”, IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics (Earry access), 2024.

  • 論文誌

    Fumitaka Ueda, Yuta Kageyama, Daisuke Iwai, and Kosuke Sato, “Focal surface projection: Extending projector depth of field using a phase-only spatial light modulator,” Journal of the Society for Information Display, Journal of the Society for Information Display, Vol. 31, No. 11, pp. 651-656, 2023.

  • 国内会議

    楠山弘基,影山雄太,岩井大輔,佐藤宏介,”影抑制と焦点ぼけ補償とを動的に調整可能な大開口同軸二重投影システム”,第28回 日本バーチャルリアリティ学会大会 (ACVRSJ23), pp. 2D1-06:1-4, 2023.

  • 国内会議

    影山雄太,小西嘉典,”3次元レーン検出のための合成データ活用に向けたドメイン適応手法の検討”,第26回 画像の認識・理解シンポジウム (MIRU 2023).

  • 国内会議

    楠山弘基,影山雄太,岩井大輔,佐藤宏介,”大開口同軸二重投影システムによる影抑制”,第67回システム制御情報学会研究発表講演会講演論文集(SCI’23),pp. 182-185,2023.

  • 国内会議

    影山雄太,岩井大輔,佐藤宏介,”プロジェクションマッピングの画質劣化補償におけるCNNとViTの精度比較”,第67回システム制御情報学会研究発表講演会講演論文集(SCI’23),pp. 186-190, 2023.

  • 論文誌

    Kosuke Hiratani, Daisuke Iwai, Yuta Kageyama, Parinya Punpongsanon, Takefumi Hiraki, Kosuke Sato “Shadowless Projection Mapping using Retrotransmissive Optics”, IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics (Proceedings of IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces), 2023.

  • 国際会議

    Yuta Kageyama, Daisuke Iwai, and Kosuke Sato, “Online Projector Deblurring Using a Convolutional Neural Network,” invited to TVCG Session on VR at SIGGRAPH 2022.

  • 国内会議

    上田史貴,山本健太,影山雄太,岩井大輔,佐藤宏介,”フォーカルサーフェス投影によるプロジェクタの被写界深度拡張”,第66回システム制御情報学会研究発表講演会講演論文集 (SCI’22), pp. 244-246.

  • 国内会議

    谷育歩,山本健太,影山雄太,岩井大輔,佐藤宏介,”高画素密度プロジェクションマッピングによる微細な質感編集”,第66回システム制御情報学会研究発表講演会講演論文集 (SCI’22), pp. 241-243.

  • 国際会議

    Naoya Yoshimura, Yushi Sato, Yuta Kageyama, Jun Murao, Satoshi Yagi, and Parinya Pungpongsanon “Hugmon: Exploration of Affective Movements for Hug Interaction using Tensegrity Robot”,ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction 2022 Late Breaking Reports, pp. 1105-1109.

  • 論文誌

    Yuta Kageyama, Daisuke Iwai, Kosuke Sato “Online Projector Deblurring Using a Convolutional Neural Network”, IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics (Proceedings of IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces), 2022.

  • 国内会議

    佐藤優志,吉村直也,影山雄太,村尾淳,八木聡明,プンポンサノンパリンヤ,”テンセグリティ構造を有するハグ・インタラクション用ロボットの開発”,第29回 インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ (WISS2021).

  • 国内会議

    影山雄太,岩井大輔,佐藤宏介,”CNNを用いた動的環境下での投影ボケ補償”,第24回 画像の認識・理解シンポジウム (MIRU 2021).

  • 国内会議

    影山雄太,五十川麻理子,岩井大輔,佐藤宏介,”ProDebNet: 畳み込みニューラルネットワークによる投影ボケ補償”,第23回 画像の認識・理解シンポジウム (MIRU 2020).

  • 論文誌

    Yuta Kageyama, Mariko Isogawa, Daisuke Iwai, Kosuke Sato “ProDebNet: projector deblurring using a convolutional neural network”, Optics Express, Vol. 28, No. 14, pp. 20391-20403, 2020.

  • 国内会議

    岩井大輔,日浦慎作,宮崎大輔,米原枚子,伊藤勇太,松倉悠,Parinya Punpongsanon,影山雄太,”超多自由度照明による実物体の質感表現編集技術”,第8回多元質感知 領域班会議.

  • 国際会議

    Yuta Kageyama, Mariko Isogawa, Daisuke Iwai, Kosuke Sato “Generative Adversarial Network Based Image Blur Compensation for Projection-Based Mixed Reality”,2019 IEEE 8th Global Conference on Consumer Electronics, POS1.

  • 国内会議

    影山雄太,五十川麻理子,岩井大輔,佐藤宏介,”敵対的生成ネットワークを用いた投影型複合現実感のための実時間ボケ補償”,第22回 画像の認識・理解シンポジウム (MIRU 2019).

  • 国内会議

    影山雄太,五十川麻理子,岩井大輔,佐藤宏介,”敵対的生成ネットワークを用いた映像投影時に生じるブラー補償”,第63回システム制御情報学会研究発表講演会講演論文集 (SCI’19),pp. 1438-1445.